رئیس بسیج عشایری کشور:

گروه های جهادی سفیران کار و خدمت و تلاش هستند

رئیس بسیج عشایری کشور حضور جهادگران در مناطق صعب العبور عشایری چهارمحال و بختیاری را حضور و نقشی بی بدیل و مروج فرهنگ ایثار و حتی روحیه شهادت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی از چهارمحال و بختیاری؛ افتتاحیه رزمایش حضور جهادگران دامپزشکی در مناطق محروم با حضور رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مسئول محرومیت زدایی سازمان بسیج، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام  و دیگر مسئولان استانی و کشوری و حضور گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی از استانهای مختلف در میدان صبحگاه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

رئیس بسیج عشایری کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا به ویژه سردار دل ها و 10هزار شهید جامعه عشایری، گفت: این برنامه ها به استقبال از کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی افزود: در اکثر کشورها و قدرت ها و دولت ها و حاکمیت های سیاسی، یکی از اهداف کلان و محوری آنها امنیت ملی کشورشان است که یکی از مولفه هایی که قدرت ملی کشورها در کنار سایر عرصه ها را تأمین می کند، امنیت غذایی کشورهاست.

سعیدی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ می بینیم که عمدتا قدرت های سلطه گر و بعضا سلطه جو هم از حربه و سلاح مواد غذایی بعنوان یک حربه سیاسی استفاده می کنند و از کشورهایی که دارای ناپایداری مواد غذایی هستند باج خواهی می کنند.

وی با اشاره به جمله معروف برژینسکی سیاستمدار آمریکایی، تصریح کرد: آنها می گویند اگر می خواهید دولتها را مطیع کنید انرژی را کنترل کنید و اگر می خواهید ملتها را کنترل کنید مواد غذایی و امنیت غذایی آنها را کنترل نمایید.

این مقام مسئول تأکید کرد: تأمین امنیت غذایی در کشور ما اهمیت ویژه ای دارد و معتقدیم همانگونه که برای تأمین امنیت مرزها جانفشانی می کنیم، برای تأمین امنیت غذایی در کشور هم باید ایثار و فداکاری کنیم و حتی جانفشانی نماییم.

سعیدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عشایر و روستائیان را سمبل نقش آفرینی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز عشایر بیش از 46درصد گوشت دام سبک کشور را تأمین و در صنایع دستی و امنیت پایدار مرزها هم نقش آفرینی می کنند.

وی، حضور جهادگران در مناطق صعب العبور عشایری استان چهارمحال و بختیاری را حضور و نقشی بی بدیل خواند و افزود: قطعا حضور شما ترویج فرهنگ ایثار و حتی روحیه شهادت است که بعنوان سفیران کار و تلاش و خدمت حضور پیدا کرده اید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.