مسئول بسیج سازندگی استان:

۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در مناطق کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در مناطق کمتر برخوردار این استان راه‌اندازی شده است، گفت: ۱۰۰ صندوق قرض‌الحسنه دیگر نیز تا پایان اردیبهشت امسال در این مناطق تشکیل و فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی روز جمعه به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل این سازمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه با شعار «با مردم، برای مردم» و در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شدند که در ادامه فعالیت آن‌ها، ۳۵ شرکت تعاونی نیز در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی ایجاد شده بیشتر در حوزه حفظ منابع طبیعی و کشت گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در بخش تولیدی و صنایع تبدیلی نیز در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۱ کارگاه راه‌اندازی شد تا بخشی از افراد جویای کار را زیرپوشش قرار دهد.

فولادی به تنظیم و اجرای ۲۶ سند همکاری راهبردی در مجموعه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق اشاره کرد و یادآور شد: در راستای این اسناد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه مهار روان آب‌ها و توزیع و نصب پنل‌های خورشیدی بین روستاییان حاشیه جنگل‌ها انجام شد.

وی همچنین ساخت و تحویل ۲۵ واحد خانه مددجویان بهزیستی و ۳۰۰ واحد خانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، جذب نیروی ایست و بازرسی در راستای حفظ جنگل‌ها و مراتع، کاشت ۹۶ هزار اصله نهال در مناطق مختلف، کشت گیاهان دارویی در یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی و ایجاد اشتغال پایدار با این اقدام را از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) در سال گذشته بیان کرد.

فولادی به اشاره به اینکه شیوع کرونا امکان اعزام گروه‌های جهادی را با محدودیت‌ رو به رو کرد، گفت: با این حال در سال گذشته، ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر روز فعالیت اردوهای جهادی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد و گروه‌های جهادی تخصصی نیز ۳۶ هزار نفر روز خدمات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و حقوقی را به جامعه هدف ارائه کردند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری تامین سه هزار و ۸۳۱ مورد جهیزیه، توزیع ۷۵۸ تن قیر برای ساخت جاده‌های روستایی و بین مزارع و کمک به تکمیل عملیات عمرانی مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء را نیز از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این سازمان دانست.

وی به اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه افزایش بهره‌وری دام عشایر نیز اشاره کرد و افزود: این اقدام به منظور تداوم نسل گوسفندان لری بختیاری و با هدف محرومیت‌زدایی انجام شد.

فولادی در ادامه درباره برنامه‌های اجرایی این سازمان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استانداری چهارمحال و بختیاری، این سازمان در اجرای طرح‌های آب‌رسانی شرب و کشاورزی، ایجاد مراکز بهداشتی، تکمیل و تعمیر مدارس و خانه محرومین و همچنین ساخت راه‌های روستایی استان مشارکت خواهد کرد.

وی از کلنگ زنی ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت: در این هفته بسته‌های معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع ‌شده و گروه‌های جهادی به مناطق کمتر برخوردار اعزام می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.