برگزاری کارگروه فرهنگی با محوریت اردوهای جهادی

کارگروه فرهنگی با محوریت اردوهای جهادی در بسیج سازندگی استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی استان ، مقام معظم فرمودند: به خیال خودمان کار سازنده میکنیم ، مملکتمان رابسازیم و توجه نکنیم که دشمنانی وجود دارد که دین ، استقلال وحتی ارزش های ملی مارو با ابزار فرهنگی ( فیلم ، سینما ، خبرگزاری ) هدف قرار می دهند . به نظر من اگرما بخواهیم کشورمان را به سمت آن هدف هایی که تعلیم وترسیم شده است ، پیش ببریم ، نه کار شدنی است نه کارحکیمانه ای است ، نه کار عاقلانه ای است ، لیکن حقیقت قضیه این است که امروز نمی شود در زمینه مسائل فرهنگی در کشور بی توجه باشیم .
کارگروه فرهنگی با محوریت اردوهای جهادی در بسیج سازندگی استان برگزارشد.

با توجه به سخنان حضرت آقا و تاکید ایشان بر اردو های جهادی در تاریخ 20 تیر ماه سال جاری کارگروه فرهنگی در بسیج سازندگی سپاه استان با محوریت اردوهای جهادی برگزارشد.

در این جلسه متشکل از مسئولین فرهنگی گروه ها در قشر دانشجویی و دانش اموزی از مناطق « بن_سامان_اردل_میانکوه_پشت کوه فلارد_لردگان» و اساتید محترم جناب سرهنگ فولادی،جناب اقای عباسی،حجت الاسلام والمسلمین ناصری و حجت الاسلام والمسلمین احمدی با رویکردهای اسلامی و روانشناسی متکی بر مسئله خودسازی و دیگرسازی مطرح شد.

در ابتدای جلسه جناب سرهنگ فولادی ریاست محترم بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) بیان کرد:  با توجه به اینکه مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی نظیر انحرافات دینی (شیطان پرستی ) ، انحرافات اخلاقی ، طلاق ، اعتیاد ، شبکه های اجتماعی ، ماهواره درشهر و روستاهای استان میباشد.

 سرهنگ فولادی افزود: تبلیغ فرهنگ اسلامی وظیفه جهادگر است اما اولین و عظیم ترین حرکت یک جهادگر خودسازی می باشد . رئیس بسیج سازندگی با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم که بسیار خوش اخلاق و مهربان با مردم بودند توصیه به جهادگران داشت که ما هم باید با اخلاق نیکو ،صبرو تلاش با مردم برخورد کنیم. ایشان افزود: در عرصه های جهادی باید از تمامی نیروهای موثر و توانمند یاری گرفت تا بتوانیم هر چه بهتر به مردم خدمت کرده و زودتر به نتیجه مطلوب برسیم .

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین احمدی ضمن بیان و تشریح مسئولیت پذیری افراد اظهار داشت : خودشناسی و خودسازی از جمله مهم ترین مسئولیت های هر فرد بخصوص نیروهای جهادگر بوده و نیروهای جهادی تا قبل از انکه خود متخلق به اخلاق حمیده نشوند انتظار تاثیرگذاری صحیح و مثبت بر دیگر اشخاص جامعه را نباید داشته باشند.

وی افزود : اردوهای جهادی برای افراد،متناسب با شخصیت و توانایی آن ها مسئولیت اور است؛گروهی از افراد حضور پیدا می کنند تا ساخته شوند و گروهی از همین عرصه ها به مراتب قابل توجهی از خودسازی رسیده و پا به عرصه تبلیغ و دیگر سازی می گذارند.

در ادامه اقای عباسی حول محور شیوه های راهبردی در کار جهادی بر پایه روانشناسی فردی و اجتماعی مسائلی مطرح و بیان کردند: نیروهای معزز جهادگر بعد از خودشناسی و جامعه شناسی لازم برای پیش برد اهداف فرهنگی باید به درک عمیقی از شناخت اسیب های به وجود امده در مناطق جهادی بپردازند و همواره این نکته را که تا اسیب شناسی صحیح از افراد و فرهنگ یک منطقه به صورت دقیق و تخصصی صورت نگیرد  هیچ تلاشی اثرگزار نخواهد بود را در اولویت همه ی حرکت های جهادی بالاخص برنامه های فرهنگی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری در ادامه جلسه با اشاره به اینکه محتوای فرهنگی متناسب با افراد و فرهنگ یک منطقه باید تولید گردد، تصریح کرد:بسیاری از برنامه های فرهنگی ولو اگر غنی باشند، اگر قالب درست و یا حتی بروزی نداشته باشند اثر لازم و مورد نظر را نخواهند داشت؛لذا این عملکرد مستلزم ان است که مسئولین فرهنگی گروه های جهادی پس از طی همه ی مراحل و برنامه ریزی های درست باید بدانند طرح اجرایی در زمانه امروزی باید بسیار بروز و باسلیقه اجرا گردد.

وی با تاکید بر اینکه محتوای قوی و برنامه اجرائیه زیبا و جذاب،باید ادامه دار باشد گفت:همان طور که تاثیر پذیری منفی به مرور اتفاق می افتد و زمان می برد تاثیرگزاری کار فرهنگی مثبت نیز زمان بر و همت طلب است.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.