زدودن غبار محرومیت توسط جهادگران؛ تابیدن نور در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

برگزاری اردوهای جهادی و اعزام جوانان انقلابی به مناطق دور افتاده و محروم سبب آبادانی روستاها و زدودن غبار محرومیت از مناطق محروم می‌شوند.

اردوهای جهادی طی چند سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری به جبهه‌های انقلاب تبدیل شده و اخلاص و اراده جوانان جهادگر سبب سازندگی نقاط محروم شده است.
برگزاری اردوهای جهادی و اعزام جوانان انقلابی به مناطق دور افتاده و محروم سبب آبادانی روستاها و زدودن غبار محرومیت از مناطق محروم می‌شوند.

حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم سبب شده تا نور امیدی در دل مردمانی روشن شود که از کمترین امکانات در مناطق دور افتاده برخوردار بودند و حالا انگیزه‌ای هم برای خود مردم روستاها ایجاد شده تا پا به پای جهادگران جوان حرکت کنند تا بتوانند در توسعه روستای خود سهیم باشند.

برگزاری اردوهای جهادی و اعزام جوانان انقلابی به مناطق دور افتاده و محروم نه تنها سبب آبادانی روستاها و زدودن غبار محرومیت از مناطق محروم می‌شوند بلکه سبب می‌شود جوانان ما خودسازی را تمرین کنند.

مسیر جهادگران ما، مسیر خدمت به مردم است جهادگران اعتقاد دارند مردم شایسته خدمت‌کردن هستند و این کاری است که از دست آن‌ها بر می‌آید.

فعالیت 253 گروه جهادی شناسنامه‌دار

سردار علیمحمد اکبری فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گروه‌های جهادی برای یک هدف تکلیفی در مناطق محروم حضور می‌یابند و در داخل و خارج از استان خدمت می‌کنند.

اکبری افزود: با آغاز طرح اعتلای بسیج از سال گذشته تاکنون موفق شدیم گروه‌های جهادی بسیاری را در استان ساماندهی و سازماندهی کنیم و هدف این است که بتوانیم شاهد حضور گروه‌های جهادی در هر پایگاه مقاومت بسیج باشیم.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: از سال 1379 که با ابلاغ مقام معظم رهبری گروه‌های جهادی تشکیل شد 513 هزار گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

اکبری ادامه داد: از سال  79تاکنون 2104 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام و 1648 پروژه عمرانی از قبیل ساخت و تکمیل مدارس، مساجد و غسالخانه هم عملی شد.

وی گفت: تعداد گروه‌های جهادی شناسنامه‌داری که با وظایف مشخص فعالیت می‌کنند 253 گروه است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد گروه‌های جهادی پروژه‌های خود را در طول مدت3 الی 5 سال در مناطق محروم تکمیل کنند.

اعزام 180 گروه جهادی به مناطق محروم استان

سرهنگ هوشنگ فولادی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اظهار داشت: 180 گروه جهادی دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب از دهم تیرماه سال جاری در راستای عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال، بهداشت و درمان و اقتصاد مقاومتی در مناطق کمتر توسعه یافته استان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: در راستای کمک به مناطق محروم استان و تسریع در انجام فعالیت‌های مختلف امسال نیز گروه‌های جهادی از استان‌های تهران، اصفهان و سمنان در مناطق روستایی استان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزیابی وضعیت اعزام گروه‌های جهادی بیان کرد: حضور و فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم رضایت مردم را به دنبال داشته است و با توجه به علاقه مردم روستا به فعالیت جهادگران از کارهایی که در این مناطق انجام می‌شود پشتیبانی می‌کنند./تسنيم

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.