احیای1250هکتار مرتع و جنگل با همکاری بسیج سازندگی استان

بذرکاری و کاشت نهال در یکهزار و 250 هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری با همکاری بسیج سازندگی و منابع طبیعی اجرا می شود.

 برنامه بذرکاری و کپه کاری با حضور جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان و مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در اراضی منطقه منظریه شهرکرد آغاز شد.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی، گفت: بر اساس تفاهم نامه و تعاملات سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و ادارات شهرستان های 10 گانه ی استان، به منظور بهره گیری بیشتر از ظرفیت گروه های جهادی بسیج سازندگی، 1250 هکتار از اراضی منابع طبیعی بذرکاری و در جهت توسعه جنگل ها نهال کاری می شود.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: برای 217 هکتار از اراضی شهرستان های خانمیرزا و اردل در بحث توسعه جنگل برنامه ریزی شده است.

سیداسماعیل صالحی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به تجربه بسیار خوب بسیج در عرصه های دوران دفاع مقدس و همچنین بخاطر خوش درخشیدن این نهاد در عرصه های سازندگی، تفاهم نامه ای منعقد شد تا تعداد 9پروژه در سطح 1000 هکتار از اراضی استان در عرصه های مرتعی و 250 هکتار در عرصه های جنگلی نسبت به توسعه پوشش گیاهی و همچنین غنی سازی جنگل اقدام شود.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه، بذرکاری و کاشت نهال در وسعتی به مساحت1250 هکتار در سطح استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود، که از این مقدار 350هکتار در منظریه شهرکرد می باشد.

وی، ادامه داد: با اجرای این طرح، بذر انواع گیاهان ازجمله گیاهان دارویی و همچنین گیاهان غیرمثمر کم آب در سال جهش تولید کاشته می شود تا به حفظ و حراست آب و خاک و منابع طبیعی استان کمک کند.

گفتنی است؛ اجرای طرح و حفظ و حراست از آن توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی انجام می شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.