بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است

مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران بحران کرونا، با فعال‌سازی ۳۲ کارگاه تولید ماسک در سراسر استان، بیش از ۳۰۰ هزار ماسک تولید و توزیع شد.

سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) از ابتدای شیوع کرونا، به دلیل نیاز مردم به ماسک، حدود 15 کارگاه خیاطی و قالی بافی را به تولید ماسک تشویق کرد و در بحبوحه کمبود ماسک، تولید کارگاه‌ها روزانه به 4 هزار ماسک رسید.

وی ادامه داد: تنها استان چهارمحال و بختیاری است که دارای اشعه گاما است و با پرتودهی ماسک‌ها آن‌ها را بین تمام مناطق توزیع کردیم، با همکاری پایگاه‌های بسیج در سراسر استان 32 کارگاه تولید ماسک، لباس و ‌.. در ادامه تشکیل و بیش از 300 هزار ماسک توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، گفت: پزشک و دندان پزشک، متخصصین کشاورزی، دامداری، حقوقدانان و ... به مناطق محروم اعزام شدند و همچنین ساخت خانه‌ محرومین، تامین مسکن ناشی از سیل، خانه عالم، دارالقران، مدرسه، بازسازی مساجد، غسالخانه، آبرسانی کشاورزی، جاده سازی و ... از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم است.

فولادی با اشاره به ایجاد میز خدمت، عنوان داشت: با کمک بسیج ادارات، میز خدمت ادارات صورت گرفت. ایجاد طرح‌های تولیدی، تشکیل و راه اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی توسط خود مردم انجام شد و بیش از 450 صندوق قرض‌الحسنه در سراسر استان فعال است.

وی با اشاره به تنظیم سه سند راهبردی، خاطرنشان کرد: پنل‌های خورشیدی، طرح جهاد همبستگی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، تفاهم نامه با بهزیستی و کمیته امداد در خصوص مسکن و تفاهم نامه سپاه با کمیته امداد، مبلغ 38 میلیارد در قالب اشتغالزایی صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سی هزار خانوار نیازمند شناسایی شد و 194 هزار و 676 بسته معیشتی و ... توزیع شد، بیش از 66 میلیارد تومان توسط همه‌ی ادارات کمک مؤمنانه صورت گرفت و از این مبلغ بیش از 33 میلیارد تومان مربوط به کمک‌های سازمان بسیج مستضعفین و سپاه، خیرین و بسیجیان استان است.

فولادی با اشاره به ساخت مسکن محرومین، یادآور شد: حدود 300 مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد و 25 مسکن محرومین با همکاری بهزیستی و 23 مورد هم بسیج سازندگی در استان انجام شد و در آینده نزدیک 10 مورد دیگر هم اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با ویروس کرونا به منظور ارائه خدمات متنوع به چهار عرصه‌ اولویت‌دار، گفت: بهداشت و درمان، معیشت، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی چهار عرصه اولویت‌دار است که گروه جهادی بنا بر وظایف مشخص فعالیت می‌کنند.

فولادی تصریح کرد: حدود 11 هزار و 600 لوازم‌التحریر، هزار و 100 عدد کفش و پوشاک، 110 هزار عدد بسته بهداشتی و ... توزیع شد و گروه‌های جهادی در رابطه با بخشش اجاره‌بها توسط مغازه‌داران با آن‌ها صحبت کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.