فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خبر داد:

تداوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در هفته بسیج

سردار علی محمد اکبری از تداوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بسیج خبر داد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام ) در برنامه زنده تلویزیونی چشم انداز که شامگاه دیروز از شبکه استانی جهانبین پخش شد، گزارش کاملی از خدمت رسانی بسیجیان و سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از بدو شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری ارائه کرد.

سردار علی‌محمد اکبری با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای عرصه سلامت از مشارکت همه جانبه مردم خیر و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه تقدیر کرد.

سردار اکبری، گفت: گروه های جهادی بسیج و کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک های مؤمنانه، از روزهای نخست شیوع ویروس منحوس کرونا  با برنامه های مختلف ازجمله؛ ضدعفونی و پاکسازی معابر وارد میدان شدند تا التیام‌بخش مردم در این روزهای سخت باشند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام ) با اشاره به سخاوت مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در بحث رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه گفت: قرارگاه این رزمایش به ریاست نماینده معزز ولی فقیه در استان حاج آقا نکونام و در شهرستان ها با ریاست ائمه محترم جمعه و دبیری اجرایی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تشکیل شد و تاکنون با دست سخاوتمند مردم استان، بیش از 65میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی و بیش از 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی جمع آوری و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است.

وی، با تأکید بر اینکه بسیاری از نهادها و دستگاه ها و گروه های جهادی بسیج در مسئله جمع آوری و توزیع کمک های مؤمنانه مشارکت فعال داشتند، گفت: البته این آماری که گفته می شود، بر اساس اطلاعاتی است که تاکنون در اختیار ما قرار داده شده و بسیاری از کمک ها در محلات به صورت خودجوش انجام شده که بیشتر از آمار اعلامی می باشد.

سردار اکبری، با یادآوری دوران دفاع مقدس و اقدامات ارزشمند شهید آوینی در مجموعه روایت فتح، گفت: اقدامات انجام شده در استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت مستندسازی بسیاری دارد و می طلبد افرادی همچون شهید آوینی جلوه های پدیدآمده در این ایام و رزمایش سراسری را مستندسازی کنند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بانک اطلاعاتی خانواده های نیازمند با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و دفاتر ائمه جمعه و جماعات تشکیل شده و کمک های جمع آوری شده در سه مرحله بین نیازمندان توزیع گردیده ولی اعتقاد داریم برخی از خانواده های دیگر نیز هستند که با توجه کرامت نفس تاکنون برای دریافت کمک مراجعه نکرده اند، لذا کسانی که از وضعیت چنین خانواده هایی خبر دارند می توانند موضوع را به مراجع مربوطه اطلاع دهند تا با اولویت در مرحله بعدی توزیع کمک های مؤمنانه مورد حمایت قرار گیرند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از برنامه های مختلف این سپاه در سطح استان برای حمایت از نیازمندان و اقشار مختلف خبر داد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده هماهنگی برای بخشش اجاره بهای اصناف و مستأجران بوده است.

سردار اکبری، از تفاهم نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه ساخت خانه مسکونی برای مددجویان تحت پوشش و همچنین ایجاد اشتغال برای آنان با اختصاص 38 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است .

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری افزود:علاوه بر تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند با کمک خیران، یکصدهزار بسته لوازم التحریر و پوشاک و البسه و ...  تهیه و بین دانش آموزان نیازمندان استان توزیع شده است.

وی، از برنامه های بسیج سازندگی برای حمایت از افراد جویای شغل با اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت: اماکن و تجهیزات سپاه در اختیار مددجویان و افرادی که طرح داشته باشند قرار می گیرد تا در سال جهش تولید اشتغالزایی صورت پذیرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، حضور بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه استان در کنار کادر سلامت برای مقابله با ویروس کرونا را نیز یادآوری کرد و گفت: اجرای طرح شهید دکتر رهنمون و اعزام اکیپ های پزشکی درمانی به مناطق محروم، آماده سازی نقاهتگاه با 200 تخت و امکانات و تجهیزات کامل برای بیماران کرونایی در شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان، از دیگر اقدامات سپاه استان برای کمک به کادر سلامت است.

وی، ضمن تقدیر از زحمات شجاعانه، با شهامت و خالصانه کارد سلامت استان در راستای مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا از آمادگی کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و گروه های جهادی بسیج برای حمایت همه جانبه از آنان در ادامه راه خبر داد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام همچنین از برنامه سپاه برای مقابله با گرانی و احتکار خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم فرمانده محترم کل سپاه با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، این برنامه شروع شده است.

سردار اکبری با بیان اینکه بحمدالله بیشتر اصناف ما دارای انصاف هستند و مراقب می باشند که مردم در شرایط اقتصادی به سختی و مشقت گرفتار نشوند، اظهار کرد: در استان ها نیز همین تفاهم نامه با ادارات مربوطه انجام می شود تا با ورود نیروهای بسیج و سپاه با سوء استفاده عده قلیلی که سعی در احتکار کالا و گرانفروشی دارند مقابله شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.