اقتصاد مقاومتی؛

کارآفرینی جوان 25 ساله بسیجی با دستان خالی ولی اراده قوی

بسیجی کار آفرین اهل شهرستان فارسان توانست بدون حمایت مسئولان، قدمهای بزرگی را در زمینه تولید محصولات صنعتی و کشاورزی و دامداری بردارد.
 کارآفرینی جوان 25 ساله بسیجی با دستان خالی ولی اراده قوی

در گیر و دار مشکلات و معضلات جامعه و کشور و در حالی که مسئولان و دولتمردان همه حواسشان جمع برجام و تلگرام است به سراغ جوان کارآفرین بسیجی رفتیم که توانست با دستان خالی و در حالی که مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان قرار گرفته، کارگاهی را راه اندازی کند که نزدیک به 30 قطعه از مهمترین محصولات مربوط به زیربند و جلوبندی خودرو را تولید می نماید.

متن گفتگوی  با این جوان کارآفرین را به شرح ذیل تقدیم شما مخاطبان عزیز می کنیم، امید آنکه مورد توجه قرار گیرد.

اینجانب اسماعیل قربانی فرزند علی متولد سال 1372 ، در روستای عیسی آباد  می باشم که به گویش محلی روستایمان را سیوا می نامند.

بنده در سنین کودکی وارد بازار کار شده و تعمیرکاری زیربند و جلوبندی خودرو های سبک و سنگین(ایرانی و خارجی) را یاد گرفتم و با پشتکار و دقت در کارم توانستم به سرعت در این کار پیشرفت نمایم..

آقای قربانی در ادامه عنوان کرد: در سال 1384 به این فکر افتادم که قطعات مورد نیاز برای تعمیر زیربند و جلوبندی خودرو را خودم تولید کنم و به دنبال دستگاه های مورد نیاز رفتم؛ اما مسئولین هیچ حمایتی نکردند؛ لذا با پول پس اندازی که داشتم و با مشقت فراوان توانستم یک دستگاه خریداری و راه اندازی نمایم.

کم کم به لطف خدا توانستم تعداد دستگاه های تولیدی را فزایش دهم و الان نزدیک به 12 دستگاه را در کارگاه تولیدی دارم و نزدیک به 30 قطعه از قطعات مورد نیاز در تعمیرات زیربند و جلوبندی خودرو را تولید نمایم.

در حال حاضر 8 نفر مستقیما در کارگاه تولیدی بنده کار می کنند و محصولات تولیدی کارگاه را با برند سیوا (siva) یعنی روستای محل تولد خود بسته بندی و عرضه می کنم همچنین 8 نفر دیگر نیز در استان خوزستان زیر نظر ما کار می کنند.

محصولات تولیدی بنده به لحاظ کیفی بسیار عالی بوده و قابلیت رقابت با بسیاری از محصولات موجود در بازار را دارد تا حدی که من به مشتریان خود ضمانت فروش داده و تضمین میکنم که تا 6 ماه الی یک سال قطعه هیچ ایرادی پیدا نکند. در حالی که حتی بهترین قطعات بازار نیز با این شرایط نیستند؛ اما به دلیل مشکلات مالی نمی توانم در عرضه محصولات خود موفق باشم، چرا که ثبت برند نیاز به هزینه ای دارد که از توان بنده خارج است و به همین دلیل چون برند خاص و ثبت شده ای ندارم بازاریان به سختی به من اعتماد می کنند و گاها اعتماد نمی کنند و نمی توانم آنطور که باید وارد رقابت با محصولات خارجی شوم.

به علاوه اینکه کار بنده قابلیت توسعه به استان های همجوار نظیر خوزستان را نیز دارد و بنده به دنبال تولید و صادرات به سایر استانها نیز هستم؛ اما مشکلات مالی مانع بزرگی بر سر راه من هستند و متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه  وضع ما تولیدکنندگان بدتر هم شده که بهتر نشده و تنها ارگانی که از من حمایت کرد و توانستم وام بگیرم سپاه بود که هرچند کم؛ ولی هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ مالی بسیار به موقع و ارزشمند بود.

قربانی در پایان اظهار کرد: من علاوه بر تولید محصولات صنعتی در زمینه محصولات کشاورزی نیز ورود کرده و در پشت کارگاه مزرعه خانگی را ایجاد کردم و نزدیک به 10 نوع گیاه داروئی را در این مزرعه تولید میکنم که از جمله این گیاهان می توان: کرفس کوهی، آویشن، موسیر، بن سر و ... را نام برد. به علاوه در قسمتی از این مزرعه نزدیک به 40 مرغ خانگی را پرورش میدهم همچنین در زمینه دام سبک(30 گوسفند) و سنگین (3 راس گاو شیری) مشغول به فعالیت می باشم.  /خبرگزاري بسيج

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.